צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תקן ISO 80369

ראשי / תקן ISO 80369
מדירום - תקן 80369
תוכן עניינים

ISO 80369 הוא תקן עולמי שהוגדר על ידי הגוף הבינלאומי לתקינה International Standard Institute.

מטרת התקן ISO 80369 לשפר את בטיחות המטופלים ולהפחית את הסיכון לחיבורים שגויים המשמשים בהעברת נוזלים וגזים בבתי חולים ובמרפאות. 

במסגרת טיפול שוטף בחולים, מועברים נוזלים ו/או גזים לטיפול במגוון מערכות כגון: נשימה, לחץ דם, שתן, תזונה וכדומה.

במקרים רבים נאלצים חולים להיות מחוברים למספר רב של הזנות, הן לקבלת תרופות והן לקבלת נוטריינטים דרושים, בזמן שמספר מכשירים ומערכות נדרשים על מנת לבצע את העברת אותם חומרים. מוסדות רפואיים רבים אצים על מנת להטמיע אותו בהקדם.

חברת מדי-רום ציוד רפואי בע"מ היא החברה החלוצה בישראל בתחום הטמעת התקן ועושה כל שביכולתה על מנת לסייע למוסדות בארץ ובעולם לאמץ את התקן בצורה חלקה ובעזרת המכשור המתקדם והבטוח בעולם.

 

 

מה מטרת ISO 80369?

מאחר והחיבור הנפוץ ביותר שנמצא בשימוש מוסדות הרפואה לכלל האפליקציות הוא ה-LuerLock, קיימת הסכנה של חיבור מוטעה בין המערכות. זו הסיבה בגללה נכנס לכדי שימוש ISO 80369, אשר מטרתו למנוע חיבור מוטעה בין מערכות שאינן קשורות (למשל חיבור משאבת הזנה לקטטר הרדמה).

 

סדרת התקנים ISO 80369 שמה לה למטרה להימנע מחיבור שגוי בין שתי מערכות שאינן קשורות (למשל מזרק Enteral המחובר לקטטר IV), העלול לגרום לפציעות או למוות של חולים. מניעה של חיבור שגוי מושגת באמצעות מפרטים שונים של מחברים.

 

לשם כך, ISO 80369 יצר עיצובים סטנדרטיים בינלאומיים ייחודיים של מחברים לכל יישום רפואי (Respiratory, I.V., Enteral) שאינם קשורים זה לזה.

 

קיימים כיום 7 תתי תקנים בסדרת ISO 80369 כאשר חלקם כבר נכנס ליישום בבתי חולים בארצות הברית ובאירופה. המגמה הולכת ומתרחבת ועוד יישומים של התקן צוברים תאוצה ומיושמים במוסדות רפואיים בעולם.

 

איך נערכים להכנסת תקן iso 80369?

מדי-רום חושבים היום על המחר

מדי-רום בע"מ צופה תמורות ושינויים בעולם הרפואי ונערכת בהתאם. מדי-רום נערכה מבעוד מועד להטמעת התקן החדש בבתי החולים בארץ ומוכנה עם ידע, ניסיון ומוצרים המוגדרים לפי התקן.

אנחנו צופים כי יהיה זה תקן מחייב בכל מוסד רפואי בארץ.

יתרה מכך, אנחנו מבינים את החשיבות הרבה שיש להטעמת התקן על בריאות חיי אדם ועל היכולת למנוע טעויות אנוש.

 

כמובן שאין ביישומו של תקן זה או אחר לפתור את כל בעיית הבריאות בישראל אך זהו בהחלט צעד מבורך שיפחית טעויות אנוש.

 

  • מדי-רום מתמחה בתת תקן ISO 80369-3 הנקרא Enfit ומגדיר חיבור ייעוד לכל הקשור בהזנת החולה (מזון ותרופות), חברת GBUK הינה יצרנית באנגליה המספקת מוצרים אלה: זונדות, מזרקים, מחברים ומתאמים – כולם עם חיבורים ייעודיים.

ENFit - iso 80369

 

 

  • מדי-רום מתמחה בתת תקן ISO 80369-6 הנקרא NRfit ומגדיר חיבור ייעודי לכל הקשור בהרדמה פריפריאלית של המטופל. חברת Pajunk, גרמניה הינה יצרנית עולמית בתחום ההרדמה הפריפריאלית אשר מייצרת מוצרים על פי תת התקן הייעודי.

nrfit - iso803696

 

מדי-רום תלווה כל מוסד רפואי שישכיל לקבל את ההחלטה הנכונה לטובת ביטחונם של הצוות הרפואי והמטופלים בתהליך הטמעת המוצרים עד לעבודה שוטפת ובטוחה.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר לקבלת ייעוץ ומידע מקצועי אודות הטמעת מוצרים לפי התקן והכנה מקדימה לקראת יישום התקן בישראל.

שתפו את הכתבה:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
דילוג לתוכן